SAP Global  SAP MAG srpanj 2015.
 
     
     
   

Internet stvari već je tu – samo još nije podjednako dostupan

Prihodi od tehnologija interneta stvari rast će inkrementalno, povećavani uslugama s dodatnom vrijednošću, aplikacijama i drugim dodacima koji će biti naplativi preko cijene samog proizvoda Predavanje: Oliver Kempkens

Oliver Kempkens, voditelj projekta preobrazbe radnih prostora i voditelj tima za primjenu dizajnerskog mišljenja u tvrtki SAP

Oliver Kempkens, voditelj projekta preobrazbe radnih prostora i voditelj tima za primjenu dizajnerskog mišljenja u tvrtki SAP te gostujući profesor na školi za menadžment Skolkovo, održao je na SAP Forumu u Zagrebu prezentaciju o internetu stvari, novoj tehnološkoj paradigmi koja će obilježiti našu neposrednu budućnost. 


Beskonačan broj primjena
„Pametni mobitel je tehnologija interneta stvari, kao i pametni termometar i pametna žarulja – sve što u sebi nosi čip i senzor tehnologija je interneta stvari. Na primjer, prosječan automobil proizveden prošle godine ima od 60 do 100 ugrađenih senzora i golemu količinu softvera. Internet stvari ima bezbrojne mogućnosti primjene koje će, prema istraživanju tvrtke IDC, do 2020. godine stvoriti tržište vrijedno više od devet bilijuna dolara. Što se tiče biznisa, internet stvari generirat će mnoštvo novih proizvoda, povećati produktivnost  i donijeti nove načine uštede. Za samo pet godina 57 tisuća novih „stvari“ bit će spajano na Internet – svake sekunde. 212 milijardi uređaja i senzora bit će spojeno na internet 2020. godine. Primjene te tehnologije gotovo su neograničene“, smatra Kempkens. Međutim, internet stvari zahtijeva promjenu paradigme poslovanja, promjenu načina razmišljanja koja će dovesti do drukčijih načina stvaranja nove vrijednosti.

Potrebe, proizvodi, podatci
Potrebe korisnika trebat će shvatiti u stvarnom vremenu, u trenutku kad se događaju. U pogledu proizvoda  ulazimo u doba u kojem više neće biti „dovršenih“ proizvoda. Uređaji i predmeti nadograđivat će se poput softvera. Uz to, internet stvari stvarat će još veće količine podataka, što će zahtijevati razvoj boljih alata za njihovu analizu. Primjerice, digitalizirani zdravstveni sustav Proteus radi na stvaranju tablete s minijaturnim senzorom koji će podatke o tome kako pacijent konzumira lijekove i kako njegovo tijelo na njih reagira slati u cloud, pa će liječnici i medicinske sestre moći lakše pratiti pacijente i reagirati u skladu s promjenama.


"Internet stvari od onih koji mu se najbrže prilagode stvorit će pobjednike"

Personalizacija i kontekstualizacija
Prihodi od tehnologija Interneta stvari rast će inkrementalno, povećavani uslugama s dodatnom vrijednošću, aplikacijama i drugim dodacima koji će biti naplativi preko cijene samog proizvoda. Internet stvari omogućit će i bolje „vezanje“ korisnika – putem sve veće personalizacije proizvoda i kontekstualizacije usluga, do čega će doći prikupljanjem sve veće količine podataka. Sve to bit će dodatno umnoženo „mrežnim učinkom“ kako tvrtka bude dodavala nove proizvode i usluge. Razvoj novih partnerstava temeljit će se na spoznajama kako druge tvrtke koje rade u vašem ekosustavu stvaraju novac, a ne samo angažiranjem njihovih kompetencija, resursa kojima raspolažu i procesa koje koriste. Primjerice, Coca-Cola u Europi stavlja senzore na svoje proizvode koje prodaje putem automata i tako nadzire stanje zaliha te pomaže trgovinama u osmišljavanju sniženja i drugih ponuda kupcima koji se odluče za loyalty program. „Internet stvari od onih koji mu se najbrže prilagode stvorit će pobjednike, puno prije nego što gubitnici shvate da su već izgubili bitku na tržištima“, zaključio je Oliver Kempkens.