SAP Global
SAP MAG 80, srpanj 2015.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Trendovi u industriji robe široke potrošnje 
– domaća iskustva i dobre prakse

Tvrtke čiji su predstavnici sudjelovali na okruglom stolu posluju na tržištima raznih veličina i raznolike razvijenosti – na razvijenijima su se upoznale s trendovima koji će k nama tek doći, a na manje razvijena tržišta donose trendove koji su kod nas već zaživjeli

Okrugli stol okupio je ljude iz vodećih tvrtki industrije robe široke potrošnje

Okrugli stol SAP Foruma okupio je ljude iz vodećih domaćih te ujedno regionalnih tvrtki koje posluju u industriji robe široke potrošnje, a tema su bili trendovi u toj industriji i njihov utjecaj na hrvatsku ekonomiju. Uvod u raspravu bila je prezentacija Joerga Geislera, SAP-ova direktora rješenja za industriju robe široke potrošnje. Sažetak njegova izlaganja ovdje ćemo izraziti u trima rečenicama.

Mobilni, globalni, digitalizirani
Treba stalno inovirati, treba biti fleksibilan i elastičan te biti posebno vješt u odnosu s korisnicima ‒ koje treba moći uslužiti ma gdje se oni nalazili i kad god uslugu zatražili. Novi potrošač zapravo je nova srednja klasa koja se ubrzano stvara na tranzicijskim tržištima. Potrošači su danas mobilni, globalno rasprostranjeni i društveno povezani te digitalizirani. Okrugli stol moderirao je Željko Kardum, novinar Hrvatske televizije, koji se istaknuo svojim emisijama o poslovanju, a u panel-raspravi sudjelovali su: Ljerka Puljić, članica nadzornog odbora i savjetnica predsjednika Agrokora; Zvonimir Mršić, predsjednik uprave Podravke;  Branko Roglić, predsjednik uprave Orbica, i  Neven Vranković, član uprave Atlantic Grupe. 


Ljerka Puljić, članica nadzornog odbora i savjetnica predsjednika Agrokora

Stvaranje potrebe i doživljaja
Diskusija na okruglom stolu počela je pitanjem kamo nas vode tehnološki trendovi današnjice, prije svega posvemašnja digitalizacija poslovanja i sve šira komunikacija putem društvenih mreža na internetu. Stav je većine sudionika rasprave da je prognozirati uvijek teško, pa i nezahvalno, no treba biti stalno spreman na promjene. Ljerka Puljić smatra da „budućnost treba anticipirati, a najbolje ju je sam stvarati  ‒ najuspješnije tvrtke upravo su one tvrtke koje su znale stvoriti novu potrebu.“ Branko Roglić smatra kako „u poslu uvijek treba imati smjer, treba znati kamo se ide, no nitko tko se bavi biznisom ne zna kamo će ga to odvesti“. Što se tiče društvenih mreža, Neven Vranković izjavio je kako ih ne treba previše koristiti, no „tko  nije na njima kao da ne postoji. Naša nova Cockta Tonic ima 690 tisuća lajkova na Facebooku.“ Uz to, potrošači su postali informiraniji, izbirljiviji, a pri transakciji sve im je važniji doživljaj.


Iskustva s različitih tržišta
Zvonimir Mršić istaknuo je kako Podravka posluje na tržištima raznih veličina i raznolike razvijenosti – na razvijenijima se upoznaje s trendovima koji će k nama tek doći, a na manje razvijenima donosi trendove koji su kod nas već zaživjeli. Na razvijenijim tržištima vidi se kako nam predstoji vrijeme potpune personalizacije usluga i proizvoda. „Stoga, koliko je god to moguće, potrošača treba što bolje upoznati“, smatra Mršić. Kao tehnologiju za bolje upoznavanje korisnika Neven Vranković istaknuo je pametni mobitel, snažan komunikacijski alat koji ljudi koriste više puta dnevno i putem kojeg su tvrtkama stalno dostupni.  „Agrokor kupuje goleme količine podataka od tvrtki koje se bave istraživanjima tržišta, o raznim segmentima tržišta, a naša loyalty kartica“, kaže Ljerka Puljić,  „donosi puno informacija. Analizom te baze potrošača otkrivamo navike naših kupaca.“ U trgovine Konzuma svaki dan uđe 900 tisuća ljudi. Agrokor te podatke koristi za prilagođavanje marketinga. Ta tvrtka već duže vrijeme ima i internetsku prodaju, što se još ne koristi masovno, no dovoljno da motivira Agrokor za gradnju prve regionalne e-commerce platforme – koja će biti utemeljena upravo na SAP-ovim tehnologijama.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum