SAP Global  SAP MAG srpanj 2015.
 
     
     
   

Što sve možemo

Tema ovogodišnje poslovno-tehnološke konferencije SAP Forum bile su nove generacije tehnoloških rješenja za jednostavnije upravljanje poslovanjem u doba ubrzane, posvemašnje digitalizacije

SAP Forum je okupio više od 400 IT stručnjaka i poslovnih ljudi

SAP Forum 2015, tradicionalna poslovno-tehnološka konferencija tvrtke SAP Hrvatska, održana je polovinom lipnja u zagrebačkoj Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Događaj je okupio nešto više od 400 informatičkih stručnjaka, direktora i poslovnih ljudi. Sadržaj SAP Foruma ove je godine bio iznimno bogat i zgusnut. Predstavljen je niz poslovnih slučajeva, održano je nekoliko inspirativnih predavanja, a važne teme raspravljane su na okruglom stolu koji su činili vodeći ljudi iz industrijskog sektora robe široke potrošnje.

Pojednostaviti poslovanje
„Hrvatska je krenula putem izlaska iz krize, sve je više domaćih tvrtki koje rade iznimne pomake i ostvaruju zapažene rezultate. To znači da dobre, pozitivne poslovne priče mogu nadahnuti one među nama koji su još u nedoumicama izazvanim teškim razdobljem krize“, izjavila je Sonja Popović, direktorica  tvrtke SAP u našoj zemlji. SAP je vodeći proizvođač poslovnog softvera u Hrvatskoj i u svijetu. „Ono što nam treba nisu nužno poslovni procesi, već sasvim nov načini vođenja poslovanja. Moramo pojednostaviti baš sve ono što možemo pojednostaviti. Svijet je pun novih pothvata i novih tržišta kojima se treba prilagoditi i na kojima treba postati relevantan“, istaknuo je Joerg Geisler, direktor Odjela za razvoj rješenja namijenjenih industriji robe široke potrošnje u tvrtki SAP AG. Treba stalno inovirati, treba biti fleksibilan i elastičan te posebno vješt u odnosu s korisnicima, koje treba moći uslužiti ma gdje se oni nalazili i kad god uslugu zatražili. Novi potrošač zapravo je nova srednja klasa koja se ubrzano stvara na tranzicijskim tržištima. Potrošači su danas mobilni, globalno rasprostranjeni, društveno povezani i digitalizirani. 

Sonja Popović, direktorica tvrtke SAP d.o.o.

HANA, Store, cloud
Sonja Popović je u razgovornim „dvobojima“ sa Simonom Kalužom, SAP-ovim direktorom za regije Srednje i Istočne Europe, Matom Krpanom iz Agrokorove informatičke spin-off, tvrtke mStart i s Domagojem Šestanom iz tvrtke Tomić&Co, zastupnika tvrtke BMW u Hrvatskoj, ilustrirala još neke aspekte SAP-ove ponude. Simon Kaluža govorio je o platformi S4/HANA i SAP Storeu uz pomoć kojeg partneri mogu pregledavati i kupiti neke od proizvoda te koristiti besplatne probne verzije cloud rješenja. Mate Krpan je kao Agrokorov dugoročni plan najavio investiranje u novu e-commerce platformu – SAP Hybris. Domagoj Šestan govorio je o umreženim automobilima.

Nagrade ICT novinarima
U stanci konferencije dodijeljene su nagrade za novinare iz područja informatike i komunikacija "SAP Božo Težak". Informatičkom novinarkom godine proglašena je Tena Šojer (Netokracija), urednik  godine je Miro Rosandić (Bug), na najbolji tekst koji se bavi ICT temom napisao je Oleg Maštruko, izvršni urednik Mreže, a objavio ga je portal Forum.tm.

Demo-korneri

Poseban dio SAP Foruma bili su tzv. demo-korneri ‒ posebni prezentacijski prostori u kojima su tvrtka SAP Hrvatska i njena četiri partnera predstavili svoja novija rješenja. Hewlett-Packard prezentirao je rješenje SAP S/4 HANA, tvrtka mStart predstavila je rješenje Simple Finance, tvrtka Altima (spin-of tvrtke Verso) svoje BSS/OSS sustave temeljene na platformama SAP hybris Biling i SAP CRM. SAP Hrvatska u svom je demo-korneru pokazala rješenje za Facebook marketing, hybris i rješenje za B2B prodaju.

Trendovi i primjeri iz poslovne prakse
Nakon plenarnog dijela SAP Forum sadržajno se podijelio na niz prezentacija u kojima se govorilo o najnovijim trendovima u informatici i poslovanju te niz u kojem su predstavljeni poslovni slučajevi i korisnička iskustva. Govorilo se o upravljanju financijama u stvarnom vremenu i SAP-ovim rješenjima za prijenosne uređaje. Od studija slučaja ovdje ćemo izdvojiti studiju o primjeni SAP rješenja u srednjim i malim tvrtkama (Spider Grupa i S&T)  te studiju o implementaciji rješenja  Success Factors – aplikacije za upravljanje radnim učinkom u INA Grupi. 

Analitika i internet stvari
Konferencija SAP Forum završena je dvama iznimnim predavanjima. Oliver Kempkens, voditelj projekta preobrazbe radnih prostora i voditelj tima za primjenu dizajnerskog mišljenja u tvrtki SAP te gostujući profesor na školi za menadžment Skolkovo , održao je prezentaciju o internetu stvari, u kojoj je objasnio kako će ta nova tehnološka paradigma utjecati na suvremeno poslovanje. Marcus Baur,  njemački nautičar i SAP-ov ambasador, trostruki europski prvak i sudionik dviju Olimpijada,  prezentirao je SAP-ovo rješenje za analizu jedriličarskih utrka, posebnu aplikaciju koju je najveći svjetski proizvođač poslovnog softvera napravio za Njemački jedriličarski tim (rio.sailing-team-germany.de). „Kad smo tražili pokrovitelja, tražili smo tvrtku koja će nam biti partner, tvrtku od koje možemo učiti. Nismo htjeli samo uzeti novac i nalijepiti logotip na naš brod“, izjavio je Baur.