SAP Global
SAP MAG 78, lipanj 2013.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

U SAP-u korisnik ima prednost

Razgovor: Simon Kaluža, direktor SAP regije Srednja i Istočna Europa. Regija Srednje i Istočne Europe prostor je na kojem se uz malo optimizma i fokusa na određena područja poslovanja može ostvariti dvoznamenkasti rast. To vrijedi i za Hrvatsku. Međutim, ono što svi u regiji trebaju znati: u SAP-u je korisnik na prvom mjestu.

Razgovarao: Zvonko Pavić

Početkom ove godine Simon Kaluža imenovan je direktorom SAP regije Srednja i Istočna Europa. Na SAP Forumu u Zagrebu, održanom 28. svibnja, razgovarali smo s njim o zadacima koje mu je tvrtka postavila, poslovanju SAP-a u regiji, inovacijama u softveru i njegovoj percepciji hrvatskog ureda.

SAP MAG: Kao jedan od najvažnijih trendova koji se danas događaju naveli ste pojavu globalne srednje klase. Zašto je to važno za tvrtke koje se bave tehnološkim biznisom, posebno za tvrtke kao što je SAP, koja se bavi specijaliziranim vrstama softvera?

Kaluža: U svijetu se događa svojevrsna revolucija. Nekada smo svi govorili o informatizaciji i zemljama kao što su Kina i Indija koje imaju jeftinu radnu snagu. Globalizacija je dovela do toga da se i njima podigao standard, pa oni danas imaju gotovo identične potrebe kao i mi na Zapadu. Rezultat toga je pojava nove globalne srednje klase koja troši sve više i to baš proizvode naše industrije, potrošačku elektroniku i softver.

Digitalna tranzicija i velika količina podataka

SAP MAG: Sve više uređaja i ljudi spaja se na internet što stvara goleme količine podataka. Kako pronaći smisao u svemu tome?

Kaluža: Naša generacija je koristila, uglavnom, strukturirane podatke, informacije koje je netko već prije organizirao i pripremio. Nove, današnje generacije izložene su velikim količinama u biti nestrukturiranih podataka s društvenih mreža, aplikacija, uređaja. Ti podaci, sami po sebi, ne znače puno ako u njima ne možemo naći smisao, korisnu informaciju. Zato je važno imati alate za obradu tih podataka, softverska rješenja koja će tim golemim količinama podataka dati smisao.

SAP MAG: Te velike količine podataka puno su manje u malim zemljama kao što su Hrvatska i Slovenija. Kako se, u poslovnom smislu, takve količine podataka mogu iskoristiti na našim, lokalnim tržištima?

Kaluža: To je relativno. Ilustrirat ću vam primjerom. U Hrvatskoj danas ima više od milijun i pol korisnika Facebooka. To je sjajna prilika za neku političku stranku ili kandidata za predsjednika koji mogu ne samo provoditi kampanje na društvenim mrežama, što i čine, već i istraživanja na do sada najvećem mogućem uzorku, istraživanja koja bi im pokazala pravo stanje javnog mnijenja. Milijun i pol Facebook korisnika je statistički uzorak koji bi mogao dati rezultat političke ankete bez ikakve pogreške.

SAP u oblaku

SAP MAG: Sljedeće što mijenja poslovnu okolinu, ne samo u tehnološkom smislu, je cloud computing. SAP je u tome već postigao znatne svjetske uspjehe, no kakva je situacija u našoj regiji?

Kaluža: SAP je i prije nego što je preuzeo cloud tvrtke kao što su SuccessFactor i Ariba počeo razvijati cloud aplikacije. Prije svega, radilo se o nekim rješenjima koje smo nudili kao softver uslugu. Nakon akvizicije navedenih tvrtki imamo veći broj cloud instalacija u regiji, tako i u Sloveniji i Hrvatskoj.

SAP MAG: Što je od SAP-ovih tehnologija već "otišlo" u cloud, a na što ćemo još čekati?

Kaluža: Postavio bih to drukčije: neke od najvećih tvrtki na svijetu toliko su velike organizacije da kada pomnije pogledate njihove IT sustave vidite da je riječ o svojevrsnom internom cloudu, to je cloud sam za sebe. S druge strane gledano, nama je cloud postao strateška odrednica i mi razvijamo vlastita cloud rješenja. Riječ je o trendu koji neće stati. Klijentima ćemo dati izbor da sami biraju što žele imati u cloudu, a što ne, što hoće imati u privatnom cloudu, a što u javnom, i tako dalje.

Inovacije

SAP MAG: Jedna od važnijih tema vaše prezentacije bile su inovacije. Navedite nam nekoliko novijih SAP-ovih inovacija. Što je bit SAP-ove inovacijske strategije?

Kaluža: Reći ću vam osobni stav. Prije 7 godina SAP se deklarirao kao tvrtka koja proizvodi i inovira ERP sustave. Imali smo nešto online rješenja, no tada je to bilo zanemarivo. Akvizicijom BusinessObjectsa napravili smo prvi strateški korak prema današnjoj situaciji. Time smo sami sebi znatno proširili tržište. Na vrijeme smo "osjetili" u kojem se smjeru kreće tržište – prema analitici i mobilnim rješenjima. Uskladili smo interni razvoj sa strateškim akvizicijama i došli do današnje strategije u čijem temelju se nalaze HANA tehnologije. Ta se strategija pokazala uspješnom, mjerimo li to financijskim rezultatima SAP-a na globalnoj razini.

SAP MAG: SAP i mobilne tehnologije, što je tu novo?

Kaluža: Imamo dvije jake platforme. Prva je SUP koja nudi integraciju mobilnih sustava s back office sustavima, posebno s našim Business Suiteom. Druga platforma je developerska platforma na kojoj se mogu razvijati mobilne aplikacije. Obje platforme su vrlo brze, rješenja možemo proizvesti praktično u nekoliko dana ili tjedana, a ne više mjeseci ili godina. Te platforme koristimo sami, a nudimo ih i našim partnerima. Za pretpostaviti je da će se u nekom trenutku te dvije platforme spojiti.

SAP MAG: Što je SAP JAM?

Kaluža: JAM je interesantna stvar. Možete to promatrati kao spoj Facebooka, YouTubea i Wikipedije u jednoj u biti kolaboracijskoj platformi za zaposlenike koji njezinom uporabom mogu znatno povećati svoju produktivnost. To je platforma za razmjenu ideja, projektnih zadaća, praćenje problema, stvaranje sadržaja i komunikaciju.

Regija i Hrvatska

SAP MAG: Recite nam nešto o poslovanju tvrtke SAP u regiji koju odnedavno predvodite u smislu razvoja poslovanja i ako je (i koliko) moguće putem financijskih brojki?

Kaluža: Srednja i Istočna Europa je prostor s vrlo različitim zemljama i tržištima. Ja vodim posao u 15 zemalja te regije. Riječ je o području s velikim potencijalima koje, nakon jedne transformacije metoda prodaje, može doživjeti svojevrsnu renesansu. Gledano s naše strane, to znači da kupcima više nećemo samo nuditi softver već ćemo tvrtkama i javnom sektoru u tim zemljama nastojati nuditi rješenja za njihove probleme. Prošle godine regija je stagnirala u odnosu na ostatak Europe, no već u prvom tromjesečju ove godine pokazuju se pomaci prema pozitivnom, u nekim segmentima prodaje imamo rast i od 100%. Promijenili smo fokus s naših klasičnih ERP rješenja na ova inovativna koja smo predstavili na SAP Forumu u Zagrebu. U svim područjima inovacija – mobilnim rješenjima, analitici, CRM-u, bazama podataka – rastemo. Najviše se traže rješenja temeljena na HANA tehnologijama, posebno u sektorima maloprodaje.

SAP MAG: Što vam je središnjica SAP-a postavila kao ciljeve do kraja ove godine i kakve rezultate očekujete od hrvatskog ureda? Što ste im postavili kao ovogodišnji cilj?

Kaluža: Pa, pola ciljeva sam si sam zadao. Jasno, korporacija mi je dala budžet i neke osnovne smjernice, no dosta su toga prepustili mojoj odluci. Prvo što bih želio postići je promijeniti percepciju ove regije i pokazati da je riječ o tržištima koja se bitno ne razlikuju od ostalih tržišta u Europi. Ono što nam tu nedostaje je malo optimizma i malo fokusa na određena područja poslovanja i ostvarit ćemo rast. Tu govorim o dvoznamenkastom rastu. Što se tiče Hrvatske, stvar je ista. Očekujemo rast, ali i osvježenje u pristupu partnerima i korisnicima i to je jedan od važnijih razloga zbog kojih smo zaposlili Sonju Popović kao novu direktoricu hrvatskog ureda. Ono što svi u regiji trebaju znati: mi smo tu zbog korisnika, nisu oni tu zbog nas.

Simon Kaluža, crtice iz poslovne biografije

Simon Kaluža zadužen je za operativno upravljanje poslovanja SAP-a u 15 zemalja: Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji i skupini zemalja pod zajedničkim imenom Zapadni Balkan (Srbija, BiH, Crna Gora, Albanija i Kosovo). Prije nego što je imenovan direktorom SAP regije Srednja i Istočna Europa, Simon Kaluža vodio je regiju SAP Južna i Istočna Europa, a prije toga bio je direktorom regije Adriatic i SAP podružnice u Sloveniji. Svojim radom značajno je doprinio jačanju poslovanja u navedenim regijama. Najvažniji mu je zadatak ubrzati proces prilagodbe i pozicioniranja novih SAP tehnologija i rješenja, posebno u području in-memory computinga, napredne poslovne analitike, mobilnih platformi i rješenja u "oblaku." Simon Kaluža diplomirao je na Ljubljanskom sveučilištu i magistrirao na području elektronike i računarstva. Prije nego što je došao u SAP bio je na vodećim upravljačkim pozicijama u tvrtkama ComTrade i Hermes SoftLab.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum