SAP Global
SAP MAG 36, srpanj 2006.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Pliva: potpuna mobilnost uz mySAP CRM

Plivini prodajni predstavnici nedavno su počeli raditi na Tablet PC računalima na mobilnoj širokopojasnoj mreži. Njihov terenski rad odvija se na temelju mySAP CRM rješenja.

Piše: Robert Gelo, robert.gelo@privredni-vjesnik.hr

Tvrtka Pliva Hrvatska, prva je poslovna jedinica unutar Plivine grupe koja je implementirala mySAP CRM rješenje. Implementacija je trajala manje od šest mjeseci, a posao su, u suradnji, obavile tvrtke GBS IT i maihiro. Za brzinu implementacije uvelike je zaslužno vodstvo tvrtke Pliva Hrvatska: sponzor projekta je predsjednik Uprave tvrtke dr. Matko Bolanča.

U suradnji s maihirom implementirano je njihovo rješenje CRM to Go for the Pharmaceutical Industry, namijenjeno srednje velikim tvrtkama. Ta mobilna CRM aplikacija u Plivi je dobila ime Integra jer je njezina zadaća integriranje svih poslovnih procesa i aplikacija.

Prije uvođenja mySAP CRM rješenja, Plivini prodajni predstavnici radili su na stolnim računalima na dial up vezi. Novi softver donio je nove zahtjeve, pa je Pliva svojim prodajnim predstavnicima isporučila Toshiba Protege Tablet PC računala koja se iz ureda, ili s terena, povezuju s poslužiteljima preko T-Mobileovog širokopojasnog mobilnog Interneta putem EDGE i UMTS infrastrukture. Prodajni predstavnici čuvaju svoje podatke na samim Tablet PC računalima, a najmanje jednom tjedno obavljaju usklađivanje podataka. U slučaju nezgode bilo kojeg računala, svaki korisnik može vratiti aktualizirane podatke jer se njihove sigurnosne kopije čuvaju na središnjem poslužitelju.

„Riječ je o offline mobilnoj mySAP CRM aplikaciji", objašnjava voditelj projekta Mato Papić. „Plivina tvrtka GBS IT, u suradnji s partnerom maihirom, izvršila je informatičku implementaciju. No postoji i korisnička implementacija, a to je uvođenje rješenja krajnjim korisnicima. Maihiro i GBS su načinili bazu aplikacije prema zahtjevima korisnika i hijerarhijskoj strukturi naše organizacije, horizontalnoj i vertikalnoj, s linijama izvješćivanja. U obzir je uzet broj i grupe proizvoda s vezama između djelatnika i grupa proizvoda te djelatnika i pojedinačnih proizvoda. Dodane su veze između djelatnika i teritorija jer funkcioniramo u četiri osnovne regije: Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku, uz Dubrovnik koji pripada splitskoj regiji no odvojen je zbog svoje specifičnosti. Kada promatramo ljude, proizvode i teritorije dobivamo tri velike skupine koje smo morali strukturirati da bi veze funkcionirale. Uz sve to, morali smo uzeti u obzir i mnogobrojne druge činitelje koji su dio naših poslovnih procesa."

Tisuću prodajnih predstavnika

Tvrtka Pliva Hrvatska radi s više od deset tisuća klijenata u Hrvatskoj među kojima je 2500 liječnika opće prakse, 5000 specijalista, 2200 ljekarnica i s raznim suradnicima u bolnicama. Osim prodajnih predstavnika u Hrvatskoj, koji su prvi počeli koristiti mobilno mySAP CRM rješenje, za Plivu ukupno radi oko tisuću prodajnih predstavnika u više od trideset zemalja.
SAP MAG: U tehnološkom smislu mySAP CRM implementiran je prije više od pola godine. Kako napreduje uvođenje rješenja u svakodnevno poslovanje?

Papić: Implementacija mySAP CRM rješenja započela je u ožujku 2005. godine, tada smo odlučili koje module želimo kupiti od SAP-a. Mi već koristimo vlastitu aplikaciju Bitro (Business Travel Organization) kojom pratimo putne naloge i organiziramo putovanja naših prodajnih predstavnika, pa nismo imali potrebu kupovati SAP-ov modul s istovjetnim funkcionalnostima. No važno je da se sve 'vrti' na Oracleovim bazama podataka i da se sve aplikacije mogu međusobno povezati. Krajem 2005. godine tvrtka maihiro dovršila je svoj dio posla, no aplikacija nije odmah išla u live primjenu, odnosno njome su se služili samo testni korisnici. Nakon toga, u studenom 2005. godine, kao poslovni trener, započeo sam s organiziranjem i izvođenjem edukacije naših stručnih suradnika iz prodaje i marketinga, a ona će se nastaviti i dalje. Trenutno imamo oko sedamdeset krajnjih korisnika CRM-a, većinom prodajnih predstavnika. U međuvremenu se filtrirala grupa naprednih korisnika koji mogu poslužiti kao primjer drugim djelatnicima. Aplikacija je vrlo intuitivna i jednostavna za krajnje korisnike no vrlo je obimna i velika, pa je za naprednije korištenje potrebno uložiti malo više truda. Očekujem da ćemo tijekom druge polovice 2006. godine u korištenje aplikacije uključiti sve prodajne predstavnike koji je imaju instaliranu na računalu.

SAP MAG: Na koji način će se SAP rješenja nadalje integrirati u Plivino poslovanje?

Papić: Pliva trenutno funkcionira na SAP R3 platformi koja se koristi još od polovice devedesetih. Uz to koristimo SAP-ovo BW (Business Warehouse) rješenje i sada smo ušli u implementaciju SAP-ovog CRM rješenja. Moja je ideja bila da prvo povežemo SAP platformu sa SAP aplikacijama i da na tom temelju idemo dalje u objedinjavanje vanjskih baza podataka, da HZZO-ov popis lijekova uvedemo u naš CRM, te da objedinimo podatke o prodaji Plivinih i konkurentskih proizvoda, prodaju veledrogerija, podatke o ljekarničko-liječničkoj komori i druge.

Implementacija mySAP CRM Mobile Sales rješenja u Plivi dio je i globalnog SAP-ovog Reference Programa. Više o uspješnoj priči implementacije mySAP CRM Mobile Sales rješenja u Plivi možete pročitati ovdje.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum